Jocelyn Cottencin

DE VERTICAL, DEVENIR HORIZONTAL, ÉTALE

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DE VERTICAL, DEVENIR HORIZONTAL, ÉTALE

In 2014, Emmanuelle Huynh and Jocelyn Cottencin began researching urban landscapes through gesture and movement, history and its inhabitants.

The first chapter in this series of city portraits concerns New York, and is entitled A Taxi Driver, an Architect and the High Line (2016). The second is on Saint Nazaire: Nous Venons de Trop Loin pour Oublier Qui Nous Sommes (“We Have Come too Far to Forget Who We Are”), 2019. Their process is to encounter the inhabitants and experience the energies present around them, collecting their words and extending their gestures, gathering memories, and, from them, generating actions and experiences.

Huynh and Cottencin come from different milieus: Huynh has a background in dance and performance art, while Cottencin is a practitioner of visual arts, graphic design and film. The duo came together over recurrent questions they shared in their respective disciplines, and the result is a collaboration that has created a space for expansion and experimentation.

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DE VERTICAL, DEVENIR HORIZONTAL, ÉTALE

Emmanuelle Huynh et Jocelyn Cottencin ont initié en 2014 une recherche s’intéressant aux territoires urbains à partir de gestes et de mouvements, à l’histoire et aux présents des lieux.

Le premier chapitre de cette série de portraits de villes, est celui de New York « A Taxi driver, an Architect and the High Line » (2016), le second celui de Saint Nazaire « Nous venons de trop loin pour oublier qui nous sommes » (2019). Au travers des modalités de rencontres avec les habitants et les énergies présentes sur place, ils collectent des paroles et prolongent des gestes, des mémoires, engagent des actions, des expériences.

Emmanuelle Huynh et Jocelyn Cottencin viennent de disciplines différentes, pour la première la danse et la performance, pour le second les arts visuels, le graphisme, le film mais ils partagent des questions récurrentes dans leurs travaux respectifs qui trouvent dans cette collaboration un territoire d’amplification et d’expérimentation.

*En écho à l’exposition, une sélection de publications de Jocelyn Cottencin, dont Drunken Horses, édition issue du travail sur New-York, est consultable au Centre de Documentation Bob Calle, au niveau -1 de Carré d’Art.

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